لابیاپلاستی (با جراحی یا لیزر)

ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

لابیاپلاستی (با جراحی یا لیزر)


لابیاپلاستی یکی از عمل های جراحی زیبایی است که امروزه مورد توجه خانم ها قرار گرفته و در زیبایی اندام تناسلی حائز اهمیت است. لابیاپلاستی چیست: جراحی لابیاپلاستی برداشتن کامل یا جزئی لابیا مینور (لب های اطراف واژن) است که به آن لابیاپلاستی می گویند. که برای کاهش لابیای خارجی یا واژن کوچک انجام می شود. این روش نیازی به بستری شدن در بیمارستان و بیهوشی ندارد و به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی قابل انجام است.


چه کسانی کاندید جراحی لابیاپلاستی هستند؟

ظاهر لب های اطراف نوک سینه ها در افراد مختلف متفاوت است.

در بیشتر موارد علت بزرگ شدن لب ها ژنتیکی است اما در برخی موارد عدم تعادل هورمونی، بارداری و خودارضایی باعث بزرگ شدن لب ها می شود. بسیاری از خانم ها به دلیل زیبایی که دارند تمایل به انجام لابیاپلاستی دارند.

اما در برخی موارد، لابیاپلاستی ممکن است به دلایل زیر انجام شود:

1- لابیای نامتقارن

2- لبیار اینگو

3- بوی بد و مشکلات سلامتی ناحیه تناسلی

4- درد و ناراحتی هنگام مقاربت

5- ناراحتی هنگام ورزش و پوشیدن لباس های تنگ

6- کاهش و گسترش جریان ادرا

7- افزایش اعتماد به نفس

بارداری و زایمان باعث بزرگ شدن و تغییر در ظاهر لابی ها می شود که می تواند مشکلات زیادی را در رابطه با رابطه جنسی و صمیمیت ایجاد کند، مانند درد هنگام مقاربت و ناراحتی از ظاهر اندام تناسلی.

علاوه بر این چاقی و کاهش وزن مکرر می تواند باعث هایپرتروفی و ​​بدشکلی، افتادگی لابیا و پوست تناسلی شود که با لابیاپلاستی قابل درمان و درمان است.


روش های لابیاپلاستی

1- تکنیک تریم: در این روش شکاف لب برش داده شده و در نهایت با نخ قابل جذب دوخته می شود، این عمل به طور متوسط ​​35 تا 45 دقیقه است.

2- تکنیک Wedge: در این روش لابیا مینور با استفاده از برش V بریده می شود و سپس لبه ها با بخیه های قابل جذب به هم نزدیک شده و بخیه می شوند.

3- استفاده از لیزر واژینال: در این روش بافت لابیا با لیزر بریده می شود و همزمان انعقاد خون انجام می شود. در نتیجه خون با این روش بسیار کمتر است و نیازی به بخیه نیست.

هر یک از این تکنیک ها بسته به ظاهر لب و تصمیم پزشک در لابیاپلاستی قابل استفاده است.


مراقبت های بعد از اصلاح لابیا

1- استراحت نسبی به مدت 48 ساعت

2- عدم فعالیت شدید و ورزش و پرهیز از آمیزش تا 4 هفته بعد از عمل

3- کمپرس سرد به مدت 24 ساعت بعد از عمل

4- درد و خونریزی خفیف از محل جراحی به مدت یک هفته طبیعی تلقی می شود اما در صورت خونریزی شدید باید به پزشک اطلاع داده شود.

5- سوزش و خارش خفیف در محل جراحی طبیعی است.

6- استفاده از پماد و کرم در محل عمل توصیه نمی شود

7- پس از 48 ساعت پس از جراحی، اجازه ایستادن و شستشو داده می شود.

8- تا دو هفته بعد از جراحی شلوار تنگ نپوشید

9- خوردن غذاهای حاوی ویتامین C. خوردن آناناس و گوشت قرمز می تواند به بهبود زخم ها کمک کند.

10- پرهیز از یبوست.

11- تورم و کبودی تا دو ماه پس از جراحی طبیعی تلقی می شود.

علائم بعد از جراحی لابیاپلاستی

با وجود این علائم، باید به پزشک مراجعه کنید:

1- ترشح زرد یا سبز از محل عمل

2- بوی واژن

3- خونریزی زیاد


مزایای لیزر لابیاپلاستی

در روش لابیاپلاستی با لیزر به دلیل اینکه برش و انعقاد همزمان با لیزر انجام می شود خونریزی ندارد و تورم و درد بعد از عمل بسیار کمتر از روش جراحی است. همچنین دوره نقاهت در روش لابیاپلاستی با لیزر سریعتر است. و فرد بعد از عمل می توانید فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید، معمولا بدون بخیه یا با کمترین بخیه انجام می شود، جای زخم یا جای جراحی وجود ندارد. عمل لابیاپلاستی با لیزر با بی حسی موضعی انجام می شود و سرپایی است و نیازی به بستری شدن ندارد.


تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی

نگرانی در مورد احساس جنسی پس از لابیاپلاستی نگرانی بسیاری از زنانی است که مایل به انجام عمل لابیاپلاستی هستند. لازم است بدانید که کلیتوریس اندام اصلی تحریک جنسی است و دارای اعصاب حسی زیادی است، در بسیاری از افرادی که به دلیل پوست اضافی یا چین خوردگی های پوست در این ناحیه دارای لب های بزرگ هستند، کلیتوریس تحریک بسیار کمی دارد. رابطه جنسی که با لابیاپلاستی و برداشتن پوست اضافی قابل بهبود است، کلیتوریس را بیشتر نمایان می کند و سوزش را افزایش می دهد.

علاوه بر این، به دلیل بزرگی لابیاها، نفوذ برای بسیاری از زنان دشوار است، بنابراین کاهش آنها با لابیاپلاستی، نفوذ را آسان تر می کند. علاوه بر این، بهبود ظاهر ناحیه تناسلی اعتماد به نفس را افزایش می دهد و رابطه جنسی را لذت بخش تر می کند. خواهد بود


مشاهده متن کامل: https://payju.ir/content/لابیاپلاستی-شیراز-و-دکتر-جوانسازی-واژن-در-شیرا

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.